Romtelecom și Cosmote, în curând Deutsche Telekom
Până pe data de 12 septembrie anul curent, Romtelecom și Cosmote își vor schimba branding-ul după cum dictează Deutsche Telekom.
Acesta este termenul limită, desigur, până atunci vom observa procesul de rebranding, treptat, pentru toate magazinele și punctele de lucru ale operatorului. Romtelecom este deținută în prezent de grupul elen OTE, cu 54% din acțiuni, și de statul român, cu 46% din acțiuni. Pe de altă parte, grupul OTE aparține în mare parte de Deutsche Telekom, de aici și decizia de rebranding. Practic, Romtelecom va primi numele Deutsche Telekom sau, în funcție de decizia companiei, un alt brand pe care îl are în portofoliu sau îl poate crea special. Cosmote se va redenumi în T-Mobile.
Situația este interesantă în momentul de față, discuțiile cu implicare politică sunt destul de aprige. Circulă păreri că privatizarea Romtelecom a fost făcută după interesele directe ale unora cu funcții mai înalte și că ar trebui să aibă structura unei fuziuni. În cazul unei fuziuni, statul român ar avea de câștigat prin listarea la bursă sub brandul Deutsche Telekom, astfel valoarea acțiunilor în Romtelecom crescând substanțial. Cert este că nimic nu e sigur, iar reprezentanții care au fost contactați de presă nu au făcut momentan nici un comentariu pe acest subiect.
Sunt curios, pe de altă parte, ce schimbări se vor face în strategia de piață Romtelecom și Cosmote, mai ales Romtelecom – asta, bineînțeles, dacă se vor realiza astfel de schimbări, atât pe segmentul de mobile, cât și din punct de vedere al activității Romtelecom. Aștept cu nerăbdare momentul când operatorul va veni cu pachete de programe și filme on-demand și pe piața de la noi, pentru că acesta reprezintă un punct forte al vânzărilor de conținut în Germania.
De asemenea, în Germania există o serie de limitări pentru utilizatorii de internet, limitări impuse de legile statului respectiv, care interzic download-ul și consumul de materiale piratate. Oare se vor face presiuni și la noi în acest sens, mai ales dacă se vor implementa pachete de programe și filme on-demand?